Ulaşım ve İletişim Alt Yapısı

Ülkenin ulaştırma altyapısı geleneksel ulaşım modlarının (karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu) tümünden faydalanılması üzerine kuruludur. ü Ancak, ülkenin yüksek dağlarla kaplı olması ve eski Yugoslavya döneminde yeterince yatırım alamamış olması gibi sebeplerle karayolu ve demiryolu ağı yeterince gelişmemiştir. Gidiş-geliş tek yönlü karayolu bağlantısı ülkenin lojistik açısından dezavantajlı yönü olarak düşünülmektedir. Bu olumsuzluklara rağmen, ülkenin diğer ülkelerle ve dış pazarlarla bağlantılarında dört ulaşım modu da hâlihazırda kullanılabilmektedir.

Bosna Hersek‟in karayolu ağı, Avrupa‟da az gelişmiş karayolu ağlarından biri olup karayolu ağ yoğunluğu 45 km/100 km2, diğer bir deyişle 5,7 km/1000 vatandaş olarak Batı Avrupa ülkelerine nazaran iki kritere göre 2,5-4 kat daha düşüktür. Arazinin büyük bölümünün dağlık olması nedeniyle, karayolu yapımı zor ve pahalıdır.

Ülkede toplam 92 adet demiryolu istasyonu, 75 elektrikli ve 93 dizel olmak üzere toplam 168 adet lokomotif, toplam 10.464 yolcu kapasiteli 214 adet yolcu vagonu ve toplam 228 bin ton kapasiteli 4.284 adet yük vagonu bulunmaktadır.

Bosna Hersek‟in 20 km civarında denize çıkışı olmakla beraber (Neum), bu bölgede liman bulunmamaktadır.

Ülkede 20‟nin üzerinde havalimanı bulunmakta olup, sadece Saraybosna, Tuzla, Banja Luka ve Mostar havalimanları ticari trafiğe açıktır. Özellikle Saraybosna ve Tuzla havalimanlarında son yıllarda yaşanan yoğun yolcu ve kargo trafiğine yönelik ihtiyaçları gidermek amacıyla, kapasite genişletme çalışmaları başlatılmıştır.